Kepentingan Google Business Profile untuk tarik pelanggan Tempatan

Kepentingan Google Business Profile

Ini adalah antara Kepentingan Google Business Profile untuk Perniagaan anda lebih menarik pelanggan-pelanggan tempatan di sekitar kawasan perniagaan anda.

1. Meningkatkan kebolehlihatan perniagaan anda di Google: Dengan mempunyai Profil Perniagaan Google, perniagaan anda akan lebih mudah ditemui oleh bakal pelanggan di Google Search dan Google Maps.

2. Menyediakan maklumat yang tepat dan lengkap: Profil Perniagaan Google membolehkan perniagaan untuk menyediakan maklumat yang tepat dan lengkap tentang produk atau perkhidmatan yang mereka tawarkan, waktu operasi, alamat, nombor telefon, dan lain-lain.

3. Meningkatkan kepercayaan pelanggan: Dengan mempunyai Profil Perniagaan Google yang disahkan, pelanggan akan lebih percaya dan merasa selamat untuk berurusan dengan anda.

4. Meningkatkan interaksi dengan pelanggan: Profil Perniagaan Google membolehkan pelanggan untuk memberikan ulasan dan penilaian tentang perniagaan anda, serta memberikan soalan dan jawapan yang dapat membantu meningkatkan interaksi dengan pelanggan.

5. Percuma dan mudah digunakan: Profil Perniagaan Google boleh digunakan secara percuma dan mudah untuk diatur, malah oleh perniagaan kecil yang mempunyai bajet terhad.

Dengan itu, mempunyai Profil Perniagaan Google sangat penting bagi perniagaan untuk meningkatkan kebolehlihatan, kepercayaan pelanggan, dan interaksi dengan pelanggan.

Statistik Google ini pula terbukti betapa pentingnya kita perlu senaraikan perniagaan kita ke dalam Google Profile dan Optimized supaya lebih menarik dan mendapat trusted dari Potential Customer.

  • 97% pengguna mencari dalam Google untuk mencari perniagaan tempatan
  • Jumlah Pembelian adalah 28% daripada semua carian tempatan
  • 78% daripada carian tempatan pada Handphone menghasilkan pembelian Offline.
  • 70% pengguna akan mengunjungi kedai kerana maklumat yang ditemui dalam talian
  • 24.4% daripada semua klik pergi ke hasil pertama carian perniagaan tempatan
  • 62% pengguna akan mengabaikan perniagaan jika mereka tidak menemuinya dalam talian
  • 88% daripada bakal pelanggan mencari ulasan dalam talian sebelum memilih perkhidmatan tempatan
  • 86% pelanggan menggunakan Google Maps untuk mencari perniagaan tempatan
  • 56% daripada perniagaan tempatan belum lagi menuntut penyenaraian Google Business Profile mereka.

Setelah tahu beberapa kepentingan google business profile ini, Jom Belajar cara untuk mendaftar dan membina Profil Perniagaan yang lengkap dan optimized di https://captainfazil.com/ dengan video step by step serta demo profile yang sebenar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *